[O2] Filtr cząstek stałych DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krawaciarz1
    Classic
    • 2010
    • 34

    [O2] Filtr cząstek stałych DPF

    Arti_r1, ok 7:15 stało tam kilka straży, karetek, policja...
  • koddi
    Rider
    • 2008
    • 405
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    [O2] Filtr cząstek stałych DPF

    Witam kolegów!!

    Zapaliła się na pomarańczowo kontrolka DPF i silnika wiem tylko tyle że filtr najwidoczniej się zapycha...

    Prosiłbym forumowiczów o sprawdzone metody usunięcia owej przypadłości
    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
    ...
    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      tu masz opis procedury wypalania http://forum.vw-passat.pl/archive/in...p/t-55260.html
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • koddi
        Rider
        • 2008
        • 405
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Ok filtr wygląda na dopalony/wyczyszczony....pojawiło się inne dziadostwo mianowicie ....przy gwałtownym wciśnięciu gazu słychać buczenio/świst ( obstawiam że turbo) vcds nie pokazał błędu....auto jedzie doładowuje ale buczo/śwista ......

        Koledzy proszę o pomoc dziś wesele brata a auto zaczyna buczo/świstać
        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
        ...
        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          koddi, nawet jesli to turbina to raczej malo prawdopodobne żeby akurat dziś ci padła

          podjedź do mechanika niech posłucha, ale dopuki nie ma notlaufów to ja bym sie nie przejmowal
          no i w razie czego mam na zbyciu taka turbinkę jaką ty masz w aucie :diabelski_usmiech
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • Bodzius
            Classic
            • 2011
            • 12

            #6
            Klasyczne objawy zapchanego filtra cząstek stałych. Miałem identyczne świst z turbiny w Peugeocie 607.

            Komentarz

            • koddi
              Rider
              • 2008
              • 405
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Dziwnie to wyglada bo pod vcsd filt wypalony jest w 9% ale szybko doszlo do 36% i wten czas postanowilem wypalic go jeszcze raz. Po drugim razie tak jak by turbo dostalo momentalnie kopa auto lecialo do autobanie jak rakieta i wlasnie wtedy uslyszalem buczenio/swist sprawdzilem vcsd kody bledow i jak i przed wypalaniem to i po nim wyskakiwaly bledy 01137 g450 czujnik....wyczytalem ze to czujinki z przed filtra dpf jak i za nim.

              Spotkalem sie z opinia ze to objawy "ugotowanej" turbiny

              Co wy o tym sadzi ie bo auto do tego czasu nie objawialo sie jakimikolwiek objawiami wskazujacymi na zapchany dpf czy wade turbo.....dodam tylko ze auto na traaie przy dosc dynamicznej jezdzie palilo w oklicy 7.6l i od tankowania do tankowania zjadalo odrobine oleju......spotkalem sie z opina ze to wina dpf'u w kazdym badz razie po bledach i wrzypadku zatkqnego dpf spalanie spadlo do 5.5.6 l


              W tej chili zastanawiam sie nad kupnem turbo i wycinka dpf oraz usunieciu z niego filtra po czym ponowne wlozenie go na swoje miejsce

              [ Dodano: Pon 09 Maj, 11 00:16 ]
              Dziwnie to wyglada bo pod vcsd filt wypalony jest w 9% ale szybko doszlo do 36% i wten czas postanowilem wypalic go jeszcze raz. Po drugim razie tak jak by turbo dostalo momentalnie kopa auto lecialo do autobanie jak rakieta i wlasnie wtedy uslyszalem buczenio/swist sprawdzilem vcsd kody bledow i jak i przed wypalaniem to i po nim wyskakiwaly bledy 01137 g450 czujnik....wyczytalem ze to czujinki z przed filtra dpf jak i za nim.

              Spotkalem sie z opinia ze to objawy "ugotowanej" turbiny

              Co wy o tym sadzi ie bo auto do tego czasu nie objawialo sie jakimikolwiek objawiami wskazujacymi na zapchany dpf czy wade turbo.....dodam tylko ze auto na traaie przy dosc dynamicznej jezdzie palilo w oklicy 7.6l i od tankowania do tankowania zjadalo odrobine oleju......spotkalem sie z opina ze to wina dpf'u w kazdym badz razie po bledach i wrzypadku zatkqnego dpf spalanie spadlo do 5.5.6 l


              W tej chili zastanawiam sie nad kupnem turbo i wycinka dpf oraz usunieciu z niego filtra po czym ponowne wlozenie go na swoje miejsce
              Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
              Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
              ...
              A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                tu masz linka zpodobnym problemem moze to cos ci pomoze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=228584
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • koddi
                  Rider
                  • 2008
                  • 405
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  koledzy ma ktoś z was doświadczenia związane z zachowaniem auta po usunięciu filtra DPF i nowym programie???
                  Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                  Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                  ...
                  A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                  Komentarz

                  • blind_walker
                    RS
                    • 2010
                    • 4533
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    koddi, Pisz do sesika.
                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Tak, czytam jak chcecie psuc te nowe auta...

                      Jak UE bedzie tak szalec jak teraz, to za rok/dwa na przegladach zaczna naprawde sprawdzac czy ten DPF jest i czy dziala, co za tym idzie, czy auto dalej spelnia EURO5 i wtedy moze zaczac sie problem :twisted:

                      W aucie gdzie jest tylko program, to dla mnie bez sensu wywalac DPF, co innego jak ktos idzie w grube mody
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Mój kolega kupił funkiel nówkę srolfa VI tedeika i prosto z salonu pojechał na wycięcie DPF .....

                        Komentarz

                        • koddi
                          Rider
                          • 2008
                          • 405
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          w moim przypadku dpf i wypalanie filtra rozwaliło turbinę więc nawet się więcej nie zastanawiałem co z nim zrobić :evil:


                          teraz pozostało uzbierać górkę pieniędzy i od spawacza do tunera zrobić sobie wycieczkę
                          Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                          Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                          ...
                          A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                          Komentarz

                          • Nexus6
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4847
                            • Volkswagen

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Jak UE bedzie tak szalec jak teraz, to za rok/dwa na przegladach zaczna naprawde sprawdzac czy ten DPF jest i czy dziala, co za tym idzie, czy auto dalej spelnia EURO5 i wtedy moze zaczac sie problem :twisted:
                            trudno bedzie sie jezdzic z Euro4 :diabelski_usmiech

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            W aucie gdzie jest tylko program, to dla mnie bez sensu wywalac DPF, co innego jak ktos idzie w grube mody
                            sorry, ale u mnie DPF doprowadzil do wypalenia glowicy, a mialem tylko lekki program :evil:
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz

                            • Bodzius
                              Classic
                              • 2011
                              • 12

                              #15
                              U mnie po wycince filtra w Peugeocie 607 samochód nabrał życia i chęci do jazdy. Dosłownie jakby mógł dopiero odetchnąć :lol: Nawet bym się nie zastanawiał, DPF to zło zaserwowane prosto od pseudo ekologów.

                              Komentarz

                              • gruto
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1267
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                koddi, sprawdz poziom oleju - żebyś nie przytarł silnika ...
                                mojemu bratu dzwigał sie przy zapchanym DPF ie ......ten DPF to ku......stwo :|

                                Komentarz

                                • koddi
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 405
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  po 740 km poziom oliwy został ten sam....
                                  autko spaliło o 1l mniej na poziomie 6.4 L/100km co prawda obroty na wysokości oko 3000 i prędkość +/- 110/140
                                  Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                                  Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                                  ...
                                  A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                                  Komentarz

                                  • gradek
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 12911
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Podpiąłem swoją O2 pod kompa, przy okazji sprawdziłem zapchanie DPF-a.
                                    Wyszedł taki oto wynik:



                                    Próba wypalenia nic nie dała. Mieliście taki przypadek?

                                    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez gradek
                                      Próba wypalenia nic nie dała
                                      ale o ile dobrze pamietam on podobno nie wypala się zanim nie dojdzie przynajmniej do 15 % a ty masz 12%
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • gradek
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 12911
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        piotrek_gdy, o tym to nie wiedziałem.

                                        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                        Komentarz

                                        • bartb
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 30

                                          #21
                                          Witam kolegów, jak sprawdzić czy w mojej skodzie jest ten filtr DPF?jak on wygląda?

                                          pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • djtomi2
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 252
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            bartb, Sprawdź sobie wlepkę w książce serwisowej, lub na we wnęce koła zapasowego.
                                            Drugi kod od lewej strony w ostatnim rzędzie to informacja o DPF
                                            0GG - nie ma filtra
                                            7GG - jest filtr

                                            Jeden z kolegów pisał też , że jak rura kończy ci się prosto to jest filtr , a jak się zakrzywia do dołu to nie ma. Fajne, chociaż nie jestem tego pewien.

                                            Komentarz

                                            • blind_walker
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 4533
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              bartb, jeśli masz silnik o oznaczeniu BLS, to masz go na 100%, chyba, że nie jesteś pierwszym właścicielem i nie wiesz, czy został wyłączony. Wtedy podpinasz kompa i sprawdzasz, czy wyświetla Ci się info odnośnie zapełnienia filtra.
                                              mkII 20VT (600h worked)
                                              Roooooomster

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez blind_walker
                                                bartb, jeśli masz silnik o oznaczeniu BLS, to masz go na 100%
                                                gdzies spotkałem się z wpisem, ze jak przy silniku BLS jest 7GN - to ponoć nie ma dpfa. Ale niech ktoś kto to wie na 100% się wypowie.
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • bartb
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 30

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez djtomi2
                                                  bartb, Sprawdź sobie wlepkę w książce serwisowej, lub na we wnęce koła zapasowego.
                                                  Drugi kod od lewej strony w ostatnim rzędzie to informacja o DPF
                                                  0GG - nie ma filtra
                                                  7GG - jest filtr

                                                  Jeden z kolegów pisał też , że jak rura kończy ci się prosto to jest filtr , a jak się zakrzywia do dołu to nie ma. Fajne, chociaż nie jestem tego pewien.
                                                  Witam,sprawdziłem oznaczenie i mam 7GG

                                                  dziękuje za pomoc

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...